Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

Isnin, 18 November 2013

KENANGAN : LAYAN BABAH SCUBA DI PULAU TIOMAN

Cuti sekolah April 2009...
 
Walaupun aku tinggal di Kuala Rompin di mana terletaknya jeti ke Pulau Tioman, tetapi disebabkan bila sesekali pulang ke kampung aku lebih menghargai saat2 bersama mak,adik2 dan anak2 buah. Namun kali ini kami terpaksa jua memenuhi permintaan babah Muhammad  utk bercuti bersama anak2 dan aku ke Pulau..Dengan rasa berat hati aku meninggalkan teratak Opah kerana mereka tidak dpt mengikut kami sbgmana yg dirancang pada awalnya.
 
 
 
  
Dalam feri ke Pulau
 
 
 
Jom kita turun ke laut nak???


Adik, jom ikut abang menyelam nak...
 
 

  
Adik jomlah teman kak Bella snorkling..
 
Pengalaman 3hari 2malam di Pulau Tioman mempunyai suka dukanya..sukanya dapat merasai kehidupan masyarakat pulau dan menikmati pemandangan pantai dan laut yang masih tidak banyak tercemar berbanding di Pulau Perhentian. Perasaan dukanya aku tidak dapat pulang apabila ibu saudaraku yang juga merupakan mama kpd adik bongsuku meninggal dunia di Kuala Lumpur, tatkala aku baru samapai di pulau dalam keadaan yang kurang sihat. Sedihnya hati Allah sahaja yg tahu kerana tidak dapat berada di sisi adikku, memeluknya utk meredakan kesedihannya..
 
InsyaAllah jika ku temui gambar-gambar ketika kami di Pulau Perhentian akan ku abadikan di episod lain...
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...