Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

Ahad, 15 September 2013

PERCUTIAN TERATAK OPAH - 2 HARI 1 MALAM DI CHALET SRI NELAYAN KUALA ROMPIN

6 SEPTEMBER 2013

Sempena cuti Malaysia,16 sept, aku mengambil kesempatan berpakat dgn adik2 utk pulang ke kg dan menghabiskan masa di chalet berhampiran..Aku bersama Muhammad trus balik ke kg slps habis program PPKI di Pantai Balok pd 11&12Sept 2013.
Alhamdulillah adik2 aku, ain n famili dr JB, Lyn n chicken familinya dr Kuantan dan M.te dr Muadzam pun dpt pulang ke Teratak Opah sbg mana yg dijanjikan.

 
 
 Program asal utk booking chalet Chedok, agak menghampakan kerana penuh..last minute rezki kami ada di Chalet Sri Nelayan. Hubby yg tiba mlm ahad  dr Sg.Besar pula mengambil peluang utk menembak ikan bersama ank2 buah di pulau ducong berhampiran dgn chalet kami..Alhamdulillah lumayan juga rezkinya..seekor siakap, 3 ekor bawal batu dan seekor ikan yg aku xpasti namanya..Pe lg makan besarlah kami mlm ini..
 
Muhammad n de geng adalah org yg paling seronok sekali dpt mandi laut..air laut pula tenang n jernih..mereka membuat istana pasir dan menanamkan Muhammad Mutawalli dan abg longnya dlm pasir. Hampir 2 jam setengah berendam, main pasir dan naik bot dgn babahnya, langsung xmemenatkan bbudak ni rupanya.Naik ke chalet, sempat lg mereka main nyorok2 dan kejar2 kt kwasn..aku yg penat melihat mereka..hihi
 
Puteri2 penyeri hari indah kami.. 
Cantik tak Istana pasir kami???? ckplah santikkkk.....
 
Babah..ikan apa besar sgt tu???
 
Wow..nak masak ape ye ikan ni.. 
 
 
   
Jom kawan2, kita bawa lari bot ni.. 
 
               Buka bekalan..lapar weh balik menembak..mlm ni kita makan hasil tangkapan k.. 
 
Hubby masing2 tayang perut nampak...
 
2pm - 4.30pm : ku paksa Muhammad n the geng berehat.
 
5.00pm : aku mengejutkan bbdak utk tunaikan jnji utk mandi sementara adik2 balik mengambil opah mereka n memasak utk dinner.Ikan yg hubby tembak ku tempah cafe chalet je utk masak sweet sour n masak asam.
 
6.45pm : sedang aku melayan anak2 buah membuat istana pasir, opah n adik2 ku smpai membawa makanan dan tempahan menu utama pun sampai.Pe lg kami naik ke darat n makan beramai dgn penuh selera..Sodappp ikan belum kena ais..
 

Anak dara kesayangan kami ni..kan kakak..
 
Makan bosau..upah cafe sebelah je masak..sodap juga.. 
 
Sakan berposing nampak dgn opah tuh.. 
 
 Mlm-berehat tgok Astro je ler.. Sok kita sambung
main laut lg yer... Zzzzzzzzzzz......
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...